Genel Olarak

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve kolay erişilir olması ile birlikte bankacılık işlemleri de artık internet ortamında daha yaygın hale gelmiştir. İnternet bankacılığı kısaca, internetin tanımına paralel olarak, müşterilerin bankaya gitmesine gerek olmaksızın her türlü bankacılık işlemlerini bulundukları yerdeki internet ortamından bankaya bağlanarak yapmalarını ifade eden sistemin genel adı olarak tanımlanmaktadır. Dolayısıyla bu şekilde internet bankacılığında para çekme dışında her tür bankacılık uygulamaları yapılabilmektedir. Böylece bankalar, işlem hızının artmasını sağlamak maksadı ile internet bankacılığını teşvik etmiş ve banka müşterileri de zaman kaybına uğramamak, işlem hızını artırmak, takip kolaylığı sağlamak ve fiziki mevduat taşıma riskini ortadan kaldırmak amacı ile günümüz teknolojisinin gelişimi ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte internet bankacılığı yoluyla işlem yapma alışkanlığını edinmiştir. Nitekim bu şekilde internet bankacılığı kullanımı birçok avantajı beraberinde getirmekle birlikte aynı zamanda birçok riski de beraberinde getirmektedir. Dolayısıyla hem yurt içinde hem de yurt dışı bağlantılı suç örgütleri farklı yöntemler ile bankaların teknolojik alt yapısının yetersizliği ve güvenlik açıklarının bulunması nedeniyle hatta bazen de internet bankacılığı kullanıcılarının anlık durumlarından faydalanarak; banka bilgilerini kısa sürede farklı hesaplara aktarıp hesapları boşaltmakta veya kredi kartlarını farklı şekilde kötü niyetli olarak kullanmaktadırlar.

Bilişim çağında olmamız hayatımızı her ne kadar kolaylaştırıyor olsa da suç işlemek isteyenler adına da bir o kadar yeni alanlar meydana getirmektedir. Bu sebeple bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte ortaya yeni suç kavramları çıkmaya başlamış olup, internet dolandırıcılığı da bu suçlar arasında yer almaktadır. Bahse konu suç, hileli hareketlerle mağdurun ya da onun adına hareket eden kimselerin kandırılarak, mağdurun zararına yarar elde edilmesidir. Söz konusu suç türü Türk Ceza Kanunun Malvarlığına Karşı Suçlar başlığı altında ve 157. maddesinde düzenlenmiştir. Türk Ceza Kanunun 157. maddeye göre dolandırıcılık suçu, “Hileli davranışlarla bir kimseyi aldatıp, onun veya başkasının zararına olarak, kendisine veya başkasına bir yarar sağlayan kişiye bir yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adlî para cezası verilir”. Şekilde düzenlenmiş olup, ilgili kanunun 158-1/f maddesinde ise dolandırıcılığın nitelikli halleri düzenlenmiştir. Dolayısıyla bu suçun nitelikli hali olarak ilgili maddede belirtilen “bilişim ya da internet yolu ile banka veya kredi kurumlarının araç olarak kullanılması,” şeklindeki düzenleme dolandırıcılık suçunun işlenmesi açısından faile oldukça kolaylık sağlaması sebebiyle düzenlenmiştir.

BANKANIN GÖREVLERİ VE SORUMLULUĞU

İnternet bankacılığı hizmetini sunan bankalar, bu hizmeti müşterilerine kolaylık olması için yapmalarının yanında kendi işlem hacimlerini artırmak ve daha fazla gelir elde etmek için yapmaktadırlar. Bunun için de bankalar sadece bu hizmeti uygulamaya koymakla kalmayıp, ayrıca gerektiği gibi işlemesi ve hedefledikleri amaca ulaşmaları için gerekli diğer tüm görevleri de yerine getirmeleri gerekmektedir. Dolayısıyla bir güven kurumu olarak faaliyet gösteren bankaların, her şeyden önce internet bankacılığı işlemlerinin güvenilir bir şekilde yapılabilmesi için tüm altyapının güvenliğini sağlanması gerekmektedir. Bu güvenlik gerek dijital gerekse de fiziki maktu evrak olarak sağlanmalıdır. Öte yandan bankaların, özellikle müşterilerine ait dijital ve fiziki dokümanları saklamak şeklindeki görevlerinin ardından bir diğer görevi, internet bankacılığı kullanmak suretiyle bu saklanan verilere ulaşmaya çalışan kişinin, gerçekten hesap sahibi veya yetkili erişimci olup olmadığının tespit etmektir. Bu maksatla bankalar kullanıcılara password, kullanıcı adı, giriş kodu, parola ve sair isimlerle, kendilerini sisteme tanıtmalarına yarayacak bilgiler vermektir. Bu bilgiler başkaları ile paylaşılmaması gereken veriler olup sadece kişiye özel olmaktadır. Bu tür bilgilerin sisteme girilmesi durumunda banka başka kişide olmaması gereken bu bilgileri doğru giren kişinin kimliğini tespit etmiş olmaktadır. Dolaysısıyla bankaların özellikle kişilere ait olan ve sisteme giriş izni veren bu verileri farklı şekillerde ve ayrı ayrı saklaması gerekmektedir. Böylelikle bankalar, bu önlemlerin kullanıcı adı ve şifresi olarak bilinenlerden başka bir veya birkaç tanesinin aynı anda kullanılmasına imkan tanıyarak sistemi daha güvenli duruma getirmeye çalışmaktadır. Fakat unutmamak gerekir ki dijital teknoloji ve dolayısıyla internetin bu denli hızla ilerlemesi, güvenlik takibini yapmayı neredeyse imkansız hale gelmektedir. Buna bağlı olarak da internet dolandırıcılığı olarak bilinen suç türleri de hızla artmaktadır. Bu nedenle bir güven kurumu olan bankaların basiretli bir şekilde hareket etmesi, bu gelişmeleri yakından takip etmesi, dolayısıyla da ortaya çıkan dolandırıcılık yöntemlerinden etkilenmemek için gerekli her tür önlemi almaları gerekmektedir.

Bu hususta internet bankacılığı ile ilgili olarak doğrudan bir düzenleme bulunmasa da aynı çerçeve doğrultusunda geliştirilen ve çoğunlukla aynı sistem üzerinden çalışan kredi kartlarında benzer bir düzenleme bulunmaktadır. Bahse konu düzenleme 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun kartı çıkaran kuruluşların yükümlülüklerini düzenleyen 8. maddesi olup, ilgili madde “Kart çıkaran kuruluşlar, kartların kullanılması bir kod numarası, şifre ya da kimliği belirleyici başka bir yöntemin kullanılmasını gerektiriyorsa, bu tür bilgilerin gizli kalması amacıyla gerekli önlemleri almak ve harcama ve alacak belgesinin müşteri nüshası üzerinde ve yazışmalarda kart numarasının açıkça yer almasını engellemekle yükümlüdür.” şeklinde düzenlenmiştir. Bu hükmün kıyasen uygulanması bankaların müşteri güvenliğini sağlamaya yönelik görevlerini açıklamak açısından oldukça önem arz etmektedir.

Yine bankaların sorumluluğu bakıldığında, banka müşterilerin hesap hareketleri belirli şekilde takip etmeli ve müşterinin o zamana kadar yaptığı işlemlerden farklı ve olağan dışı bir işlemi olduğunda o vakit bankanın bu durumu fark etmesi gereklidir. Örneğin gece hiç işlem yapmayan ya da hafta sonundan başka zaman sisteme girmeyen hatta hiç havale yapmamış olmasına rağmen yüklü miktarda havale yapan bir müşteri işlemi hemen dikkate alınmalı ve gerekli güvenlik önlemi hemen uygulamaya geçirilmelidir. Bu sayılan hususlar, sınırlı sayıda olmamaktadır. Bu sebeple teknolojik koşullardaki değişmelere paralel olarak bankalar da önlemlerini geliştirmeli ve değiştirmelidir. Bu hususta gerek bilgi ve ekonomik bakımdan gerekse de tecrübe bakımından daha zayıf olan müşterilerden bunu beklemek hakkaniyete uygun düşmemektedir. Bu noktada önemle belirtmek gerekirse bankalar bir güven kurumudur. Nitekim bu özellikleri pek çok Yargıtay kararında da çokça vurgulanmaktadır. Bu sebepledir ki bankaların müşterilerinin kullandığı internet bankacılığı hizmetinin gerektiği gibi işleyebilmesi için gerekli olan altyapıyı sağlamaları ve çalışır vaziyette bulundurmaları her şeyden önce aralarındaki sözleşme hükümlerine dayanmaktadır. Böylece bankalar zamanla gelişip değişebilen yükümlülüklerini yerine getirmezler ise Borçlar Kanunun 96. maddesi ve devamındaki hükümlere göre sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesi sebebiyle sorumlu olmaktadırlar. Zira bir güven kurumu olan bankaların aynı zamanda tüzel kişi tacir olmaları nedeniyle basiretli bir tacir gibi davranmaları ve bundan doğan özen yükümlülüğü kapsamında hareket etmeleri gerekmektedir. Aynı zamanda bankalar, müşterileri ile girişmiş oldukları sözleşme ilişkisi çerçevesinde özen yükümlülüğünün bir sonucu olarak kast ve ağır ihmallerinin yanı sıra hafif ihmallerinden dahi sorumlu olmalıdırlar.

Netice itibariyle hızla ilerleyen teknolojiyle birlikte artan suçlar karşısında, internet dolandırıcılığı suçunun mağduru olan müşterilerin suç faillerinin bulunması adına yaptığı şikayetler genellikle suç faillerini bu suçları işlemedeki tecrübeleri; teknolojik boşluklardan çok iyi yararlanmaları sebebiyle çoğu zaman neticesiz kalmaktadır. Bilahare suç faillerine karşı açılacak hukuk davaları ise, çoğunlukla faillerin birçok suçtan mahkum olması; üzerlerine kayıtlı olan herhangi bir menkul veya gayrimenkul bulunmaması; ayrıca sabit iş ve ikametgahlarının olmaması nedeniyle olanaksız olmaktadır. Dolayısıyla bu hallerde ortaya çıkan en önemli ve hatta tek sorun mağdur banka müşterilerinin zararlarının kim tarafından, hangi oranda ve ne zaman giderileceğinin tespit edilmesidir. Zira banka müşterilerinin benzer durumlarda bankalarına yaptıkları zararın giderilmesine ilişkin talepler bankalar tarafından genellikle kusurun müşteriye ait olduğu gerekçesiyle reddedilmektedir.

Bu konuya ilişkin son zamanlarda artan internet dolandırıcılığı ile ilgili olarak Yargıtay oldukça önem arz eden bir karar vermiştir. Yargıtay vermiş olduğu bu kararla, internet dolandırıcılığı yoluyla bankadaki parası çekilen kişinin zararından bankanın sorumlu olduğuna hükmetmiştir. Böylelikle banka hesabındaki parası, bilgisi dışında çekilen kişi, yapılan bu işlemde, üçüncü kişilerle işbirliği ile veya başka şekilde kusurlu davrandığı kanıtlanmadıkça, hesaptan çekilen tüm paradan banka sorumlu olacaktır. Dolayısıyla bankaların hesaplarda bulunan paranın güvenliğini tam olarak sağlamak zorunda olduğuna dikkat çeken Yargıtay, etkili bir güvenlik önlemi geliştiremeyen bankaların müşterilerinin mevduatından sorumlu olduğunu belirmiştir. Bu hususta Yargıtay 11. Hukuk Dairesinin emsal nitelikli vermiş olduğu en son kararı;

“İşlemde davacının üçüncü kişilerle iş birliği yaparak veya başka şekilde kusurlu davrandığı ispatlanamamıştır. Davalı banka tarafından, hesapta bulunan paranın güvenliğinin tam olarak sağlanamadığı, kötü niyetli kişilerin işlemlerine karşı korunamadığı, güvenlik önlemlerini geliştirmediği, bu önlemleri kullanmayı, müşterileri için zorunlu hâle getirmediği anlaşılmaktadır. Bu durumda davalı banka hesaptan çekilen tüm paradan sorumludur. Bunun ilke olarak kabulü gerekir.” Şeklindedir. Emsal nitelikli bu kararla bankanın hesap sahibinin parasını korumakla yükümlü olduğu belirtilmiştir.

Son olarak, teknolojinin sürekli değişmesi her ne kadar kanunda bu konuda düzenlemeler yapılmasını zorlaştırsa da ilgili karardan da anlaşılacağı üzere Yargıtay, ‘internet dolandırıcılığı’ suçu nedeniyle mağdur olan kişinin zararından bankanın sorumlu olduğuna hükmetmiştir.

Av. Begüm Gürel & Stj. Avukat İpek Mengilli

26 Yorum. Yeni Yorum

  • Sayın avukatim ben 14 /04/2023tarinde cebime gelen bir linke tıklayarak internet mobil bankacigindan dolan dirildim o sabahı savcıya gittim suç duyurusunda bulundum ve yüzbin TL kadar eşimin adına kredi cikarildihini ve bu kredinin çıktığını olaydan bir saat sonra kısa SMS ile öğrendim avukat tuttum ama şu an bir sonuç alamadım banka parayı istiyor bende diyorum ki her ne kadar benim onayın da olsa bana kredi üzerimde hiç bir şey yokken işim yokken bu krediyi banka eşimin adına nasıl çıkartır bankanın bizden imza istemesi gerekmiyormu bu konuyla ilgili beni bilgilendirirmisiz

  • Aynur Aktoprak
    Ocak 11, 2024 5:43 pm

    Çok teşekkürler. Avukat hanım. Vallahi içimi rahatlatınız.BEN Salı günü instigramda gördüğüm cumuk ve E devlet başlıklı kredi kartlarınızda alınan yıllık paralar kesintisi 3 yıl geri dönük olarak ödeniyor.resime basttım ve sonuç garanti bankası şifre gönderdi inandım. 13.590bonus kartımdan be maaş kartımdan çekildi.

  • Tuncer kutluk
    Ocak 21, 2024 11:30 pm

    0212 318 18 18 nolu bir banka genel müdürlüğü telf. dan arandım, dolandırılıyorsunuz, gönderdiğimiz kodları acil söyleyin denildi, adımahem kredi çekilmiş, hem 2 ad. kredi kartı çıkarılıp medya marketten 100.000 tlye varan alışveriş yapılmış,bankadan paramı iade alırmıyım acaba (banka genel müdürlük tlf. Nosu kopyalanmış diyor) savcılığa şikayet ettim. çok mağdurum, saygılarımla.

  • Benim bilgim onayim olmadan Akbank mevduatli hesabımdan bı başkası kendi hesabna yüklü miktarda para EFT edmisdir buna istinaden banka benle iletişime geçmemiştir

  • Dursun Duman
    Şubat 3, 2024 1:19 pm

    Mobil cepten hesabımdan elli bin te çekilmiş bankayı aradım hesabımı dondurdum hakkımı nasıl nere baş vuracam

  • Telefon yanımda iken mobilden başka hesaba param gitti banka kabullenemiyor ne yapmam lazı6

  • 10-02-2024 tarihinde dolandırıcılar tarafından dolandırıldım mevduat faizli hesabım dolandırıcı tarafından vade gününe 2 gün kala 500 bin para almış savcılığa şikayette bulundum ve dolandırıbulunup 15-02-2024 tarihin de paramı geri iadesini aldım Fakat banka bana faizini vade gününe iki gün kala dolandırıldığın için faiz alamadım Ne yapmalıyım

  • Hesabımdan benden habersiz 100.000 tl
    Çekildi şikayette bulundum para mı kim verecek Banka bizle alakası yok diyo

  • Serkan Kanal
    Nisan 8, 2024 4:46 am

    İnstangram da gezerken garanti bankasının reklamını gördüm 25000 bin TL faizsiz kredi diye başvuru yaptım ama işleme sonlanmadı bende kapattım ertesi gün Bi numaradan arandım ve beni garanti bankasından aradığını söyledi kredi başvurumun onaylandığını ve telefonuma işlemi sonladırcağı için bir onay kodu gönderdiğini söyledi bende gelen kodu söyledim telefon kapattı hesabımdan 34700 TL para çekildi bankayı şikayet etme durumum var mı

  • Kemal Aydın
    Nisan 9, 2024 1:27 pm

    Öncelikle ne kadar teşekkür etsem azdır.Nasıl bir yol izlememiz gerektiğini hemen önlemini alıp insanlık namına bilgilerinizle yol gösterici tedbir olur umarım.Ayrıyetten teşekkür ediyorum. telefonum kapanırsa faturada kusura bakmayın elektrik faturası ödenmedi kesilir suyum ödenmedi kesilir banka faizi kat kat işliyor bu ara da her geçen gün durum gün aleyhime işliyor çok zor durumda kaldım başıma gelen olay şöyle 29.03.2024 tarhinde İnternet mobil üzerinden bankadan kredi cektirilerek dolandırıldım ödeyecek zaten imkanım yokken banka parayı hemen taksit taksit çekilerek verdi evimin kirasını zor ödüyorken asgari ücretli çalıştığım a dair maaş bordrosu da istemedi bankadan da aramadılar dolandırıcıların bana bir kaç işlemde çekilen para 17.000 TL hepsini kesti .maalesef yardıma muhtaç duruma düştüm Yagıtay ın kararı bizim için faydalı olur mu .?Bilmiyorum.?yardımcı olursanız çok sevinirim çaresiz kaldım eşim ağır kanser hastası tedavilerini yaptiramıyorum çünkü paramız yok ameliyat olacak para bulamıyorum banka bu parayı verdi banka müd.ile görüştüm ,fakat nafile kabul etmedi bi şekilde ödüyeceksiniz diyor.Polse gittim siber suçlar birimine ifade verdim 9 gün mubarek bayram tatili nediyle bayramdan sonraya kaldı Lütfen acil yardımcı olun insanlık namına lütfen.Zaten Bayramımızı zehir ettiler moralim kalmadı Yargının kararı çok güzel umarım nefes alabilirim gögsüme ağrilar vuruyor kalb im dayanır sa yaşarım..Kurtulabilirim Av. Hanım yardımınız bilginiz çok önem arz etmektedir. Çalışmalarınızda başarılar ve kolaylıklar dilerim bayramınız Mübarek hayırlı olsun..İyi bayramlar dilerim .Zonguldak Merkez

  • Kemal Aydın
    Nisan 9, 2024 1:59 pm

    Öncelikle ne kadar teşekkür etsem azdır.Nasıl bir yol izlememiz gerektiğini hemen önlemini alıp insanlık namına bilgilerinizle yol gösterici tedbir olur umarım.Ayrıyetten teşekkür ediyorum. telefonum kapanırsa faturada kusura bakmayın elektrik faturası ödenmedi kesilir suyum ödenmedi kesilir banka faizi kat kat işliyor bu ara da her geçen gün durum gün aleyhime işliyor çok zor durumda kaldım başıma gelen olay şöyle 29.03.2024 tarhinde İnternet mobil üzerinden bir kaç seferde toplam 213.000.00TL kredi faizi ile 334.345.39TL dolandırıldım ödeyecek zaten imkanım yokken banka parayı hemen taksit taksit çekilerek verdi banka evimin kirasını zor ödüyorken asgari ücretli çalıştığım a dair maaş bordrosu da istemedi bankadan da aramadılar asgari ücret 17.000 TL alıyorum diğer bankadan da 38.800.00TL ile kredi çekilerek yüklü miktarda dolandırıldım maaşımın hepsini kesti banka maalesef bayramı parasız girdim yardıma muhtaç duruma düştüm Yagıtay ın kararı bizim için faydalı olur mu .?Bilmiyorum.?yardımcı olursanız çok sevinirim çaresiz kaldım eşim ağır kanser hastası tedavilerini yaptiramıyorum çünkü paramız yok ameliyat olacak para bulamıyorum bankalar zaten asgari ücretli olduğum için bu kadar miktar vermiyorlar bu parayı verdi.Sonra banka müd.ile görüştüm,fakat nafile kabul etmedi bi şekilde ödüyeceksiniz diyor.Polise gittim siber suçlar birimine ifade verdim araya 9 gün mubarek bayram tatili nediyle bayramdan sonraya kaldı Lütfen acil yardımcı olun insanlık namına lütfen.Zaten Bayramımızı zehir ettiler moralim kalmadı Yargının kararı çok güzel umarım nefes alabilirim gögsüme ağrilar vuruyor bu borcu ödüyecek durumum param yok ödeyelim yaşarım..Kurtulabilirim Av. Hanım yardımınız bilginiz çok önem arz etmektedir. Çalışmalarınızda başarılar ve kolaylıklar dilerim bayramınız Mübarek hayırlı olsun..İyi bayramlar dilerim .Zonguldak Merkez

  • Kemal Aydın
    Nisan 9, 2024 2:50 pm

    Sil ve düzenle butonunu bulamadığım için mesaj iki kere geldi .Kusura bakmayın..

  • Nur Mehmet Temurçin
    Nisan 17, 2024 1:43 am

    X banka müşterinin 3 d ödemesi yapıldığı bahisle, kabul etmediği suçı müşterinin her ne kadar ödeme yapılmış olsada ödenecek para takasta ve provizyon da beklerken müşteri ödemeyin dediği halde ödemeyi salı vermiş ve suçu kabul etmemiştir.

  • İlyas yavşan
    Mayıs 4, 2024 4:41 pm

    Altı aydır emekli parlama ve diğerparalara Bankalar el koydu
    Hatta menkul ve gayrimenkülerimede haciz de

  • 20.05.2024 tarihinde dolandırma mağduriyeti yaşadım, 68 yaşındayım emekli maaşı ile geçiniyorum başka gelir kaynağım yok. 0262 686 60 60 numara ile AKBANK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDEN ardağını söyleyen kişiler tarafından 100.000 TL 12 ay vadeli faizsiz kredi vereceklerini söylediler. Bende bayram ihtiyaçlarım olacağı için kullanabileceğimi söyledim fakat bu işlemleri normal şartlarda çocuklarımın yaptığını, yaşım ve bilgim olmamasıyla kendim telefonda yapamayacağımı söyledim. Telefondaki TUĞBA isimli bayan amcacığım ben sana yardımcı olurum 0543 105 80 95 nolu numarayı başka bir telefondan aramamı ve oradan yardımcı olacağını söyledi bende eşimin telefonundan o numarayı aradım. Oradan beni yönlendirerek işlemlere başlattı. İlk etapta 100.000 TL krediyi çektirdi. Kredini devlet teşvikli olduğunu söyledi başka devlet bankası kullanıyor musun diye sordu evet VAKIFBANK kullanıyorum dedim. Kredini devlet teşvikli olduğu için VAKIFBANK a gönderilmesi gerektiğini söyledi. Bende VAKIFBANK hesap numaramı verdim. Bu şekilde AKBANK da olan 530.000 TL tüm birikimimi ve krediyi VAKIFBANK hesabıma peyde peyde göndererek VAKIFBANK dan da GÖKHAN ÇAKAL ve METİN ÇÖRDÜK isimli hesap numaralarına göndermeye başlamışlar. Yaşlı olduğum için kulaklarım ağır işitiyor ve görme sorunu yaşıyorum. Telefonuma ağ üzerinden erişerek işlemleri gerçekleştirmişler. Bu şekilde toplam 700.000 bin TL civarı zararım bulunmakta. Krediyi ödeyecek gücüm gelir kaynağım yok. Bankalardan bu konuda şikâyetçiyim birer dakika ara ile hesaplarımdan yüklü miktarda para çıkışı oluyor banka şüpheli işlem deyip, sesli bir şekilde uyarı yapabilirlerdi, teyit, ret veya bloke koyabilirlerdi hesaplarıma. Bankanın güvenlik açığınızdan dolayı ve yaşımdan dolayı şikâyetçiyim. Benim başka geçim kaynağım yok kredi tutarı aylık 12.500 TL benim emekli maaşım 11.367 TL ödeyecek gücüm yok. Mağdurum

  • Harun Güneş
    Temmuz 8, 2024 1:18 am

    Begüm hnm.Hasta olduğum bir günde limit artırmak bahanesiyle Akbank tan aradigini söyleyerek adima kredi çekti ve kendi hesabına aktardi konu savcılıkta üzerimde şuan 320bin borç ve faizi var yorumlarsaniz sevinirim

  • Remziye ünlü
    Temmuz 9, 2024 10:26 am

    Benim adıma finas bankasında kiredi çekmişler savcılıkta 8 yıl oldu banka maaşıma el koyabilir mi savcılıktan hiç bir bilgi gelmeden

  • Slm bizim şöyle bir mağduriyetimiz var geçen hafta babamı iş bankasındsn arıyoruz geriye dönük siğorta piriminiz var 5 bin LR alaçanız var diye kandırıyolar müşteri hizmetleri gibi, telefonunuza bi şifre gönderiyoruz diye şifreyi istiyolar babam şifreyi veriyo. Bankaya limit yükseltimi talimatı veriyolar banka babamı arıyor, işlemi siz mi yapıyorsunuz diyor hayır diyinçe 90 bin reklam harçaması gözüküyor,hesabı döndürüyor sabah bankaya çağırdılar, bankada hesapta 1300 lira çekim yapıldığı başka bir işlem yapılmadığı deyip eve gönderdiler, 4gün sonra hesap tekrar aktif hale geldiğinde tekrardan 20bin küfürlü 4işlem yapılmış tekrar bankaya gitti banka bu işlemleri görünüyor babamın yoğun itirazlsrı sonunda bu işlemleri buluyolar, burda bankanın suçu nedir

  • Merhaba 13 08 2024 tarihinde Denizbank hesabımdan onayım olmadan 290 000 tl kredi çekilmiş ayrıca hesabımda bulunan 440 000 tl de artı çekilen kredi farklı hesaplara aktarılmıştır Ve banka işlemi benim yaptığımı iddia etmektedir olay savcılık da ..ben eft limitim o kadar yüksek olduğunu bile bilmiyordum onayım dışı mda limit yüksektilmiş ..fakat genel müdürlük 2 de bir arayıp işlemin benim telefonumdan gerçekleştiğini iddia ediyor bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim.

  • Ayşegül Yüksel
    Ekim 5, 2024 1:38 pm

    Peki bu durumdaki bir kişi nasıl bir yol izlemelidir.

  • Osman serbest
    Ekim 11, 2024 11:09 am

    Merhaba kolay gelsin 27 Eylül 2024 gecesi 12.54’te 100.000 12 56’da 100.000 bir de 14.000 olmak üzere 3 şüpheli 3’işlem internet bankacılığı faks üzerinden 12 ay taksitle kredi çekilip Ahmet Barış görüş isimli şahsa gönderilmiştir ben sabahleyin yanımda telefonum resetlenmişti telefonu kurduğumda banka hesaplarını kontrol ettim 220 bin lira benim adıma 12 ay 26 bin lira olmak üzere taksitle üzerinden kredi çekilmiş ya bu şahsa gönderilmiş hemen bankayı aradığında işlemin bana ait olduğunu söylediler ve ben asla bu işlemle benim alakamın olmadığını belirttim hemen durdurulmasını arz ettim ama banka görevlileri ısrarla siz çekmişsiniz dediler ve ben asla bu işlemi yapmadım ve şahside tanımam telefonuma kod gönderdiğini söylediler asla telefonuma böyle bir kod gelmedi geldiyse de ispat etmelerini söyledim ve savcılığa başvuracağımı söyledim önce bana dedikleri bir güvenlik protokolü oluşturduk biraz bekleyin bu işlemin nasıl olduğunu fark edelim çözelim ondan sonra savcılığa başvurun dediler ve ben bankanın dolandırıldığını ve aynı zamanda işlemlerin benim üzerimden gerçekleştirildiğini ifade ettim savcılığa gideceğini söyledim ve savcılığa gidip şikayet ettim telefonu incelemeye aldılar telefon şu anda savcılıkta incelemede ama şu anda dava daha başlamadı de bankaya aradım internet bankacılığını kapattırdım ve bu borcun ne olacağını söyledim borcu siz ödeyeceksiniz dediler benim aylığım 20.000 lira borç yirmi altı bin üç çocuğum var ikisi okuyor ve ben bir kuruluşta işçi olarak çalışıyordum onu durdurmalarını söyledim banka görevlileri olmadığını söylediler paranın hepsini veya taksi takdir ödememi söylediler kesinlikle burada banka ve personeli suçlu olduğuna inanıyorum çünkü benim banka ile herhangi bir münasebetimin olmadığını söyledim 220 bin lira parayı ben bir arada bile görmedim ki 100.000 lira 100.000 lira ve 14 bin lira olmak üzere gece bu işlemler gerçekleştirilmiş şüpheli işten olduğu halde banka bu işlemleri durdurmadı şimdi bu olayı savcılıkta ben benim ne yapmam gerekiyor bu süreç ne kadar uzun sürer yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

  • Ben de İnternet bankacılığı dan dolandırılmış ne yapmam gerek teşekkürler

  • Alaattin Tanrıverdi
    Şubat 1, 2025 11:58 am

    Merhaba. Öncelikle bu paylaşımınızdan dolayı sizlere teşekkür ederim.
    Söz konusu mağduriyeti, 31.01.2025 tarihi saat 04.35 ila 08.43 arasında bende yaşadım. Gece telefonumu bir şekilde uzaktan ele geçiren şahıs veya şahıslar TÜRKİYE İŞ BANKASI, TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI ve DENİZBANK taki hesaplarıma mobil bankacılık sistemi üzerinden ulaşarak KMH ve diğer hesap ve kredi kartı nakit avans hesaplarımı bilgim ve iradem kullanmış ve toplamda yaklaşık 1.000.000 TL maddi kayba uğrama neden olmuşlardır. Neticede beni, bu mağduriyetimi gidermek için bankalar ve savcılık nezdinde göstermek zorunda olduğum çetin bir süreç bekliyor. İnsanları dürüst bir ülkede yaşamak dileğiyle.

  • Alaattin Tanrıverdi
    Şubat 1, 2025 12:00 pm

    Merhaba. Öncelikle bu paylaşımınızdan dolayı sizlere teşekkür ederim.
    Söz konusu mağduriyeti, 31.01.2025 tarihi saat 04.35 ila 08.43 arasında bende yaşadım. Gece telefonumu bir şekilde uzaktan ele geçiren şahıs veya şahıslar TÜRKİYE İŞ BANKASI, TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI ve DENİZBANK taki hesaplarıma mobil bankacılık sistemi üzerinden ulaşarak KMH ve diğer hesap ve kredi kartı nakit avans hesaplarımı bilgim ve iradem dışında kullanmış ve toplamda yaklaşık 1.000.000 TL maddi kayba uğrama neden olmuşlardır. Neticede beni, bu mağduriyetimi gidermek için bankalar ve savcılık nezdinde göstermek zorunda olduğum çetin bir süreç bekliyor. İnsanları dürüst bir ülkede yaşamak dileğiyle.

  • Ahmet Çakır
    Şubat 13, 2025 11:06 pm

    AkBank müşteri temsilcisi gibi beni aradılar benimle konuşurken mobil bankacılığımdan kredi kullanarak başka Hesaba havale yapmışlar ben hiçbir bilgi vermeden paramı geri nasıl alabilirim itirz ettim vermiyorlar

  • Bayram üstün
    Şubat 14, 2025 11:50 am

    Benide dolandırdılar karedikartı verdiler zorla hiç açmadım kullanmadım sanalkart çıkarıp harcama yapılmış banka kabul etmiyor bana ödettirdiler

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.
Menü